piilota

Näytä

Liity
postituslistalle!
Klikkaa Tästä

Kiitos kaikille koulutukseen osallistuneille!

koulutus kuva

Kiitos kaikille Sosiaalisen Median koulutukseen osallistuneille! Myös erityisen suuri kiitos Mäntsälän Yrityskehitykselle, joilta sain tilat käyttöön koulutusta varten.

Koulutus pidettiin Mäntsäläläisille yrittäjille, mutta koulutuksessa käytetty materiaali löytyy klikkaamalla tästä.

 

 Julkaistu 3.4.2014 - Kirjoittaja: Ville Virta

Facebookin ”reach” on (lähes) tarpeeton luku.

nakitamanjulkaisun

Oletko koskaan jäänyt ihmettelemään miksi tämän MAHTAVAN julkaisun näki vain 500 ihmistä, kun tuon toisen julkaisun näki yli 900 ihmistä? Entä oletko jäänyt ihmettelemään miksi keskimäärin julkaisusi näkee vain 20% tykkääjistäsi? Älä huoli, et ole ainut jota tämä häiritsee. Jos ollaan aivan rehellisiä, niin syy miksi tämä häiritsee sinua on yksinkertainen: Facebook itse.

Facebook tunkee tätä (lähes) tarpeetonta metriikkaa naamaasi jatkuvasti. Voit kysyä, miksi ihmeessä Facebook näyttäisi (lähes) tarpeetonta lukua? Tämäkin syy on yksinkertainen: jos maksat Facebook-markkinoinnista niin Facebookin on helppo nostaa tätä lukua. Tästä syntyykin sitten suurempia ongelmia. Jos kuvittelet markkinointikampanjan onnistuneen vain siksi, että päivityksesi näki 200% enemmän ihmisiä, olet luultavasti väärässä.

Ruvetaas sitten miettimään miksi ”reach” ei ole niin tärkeä tieto ja miksi meidän kannattaa nojautua muihin Hyödyllisempiin lukuihin.

quote share

 

Julkaistu: 28.3.2014 - Kirjoittaja: Ville Virta

otsikko


Usein Facebook-sivujen ylläpitäjät tuijottavat vain sivunsa tykkääjämäärää, eivätkä mieti mitä se tarkoittaa tai mitä tykkääjillä voi saavuttaa. Vaikka sivun tykkäysmäärää on hyvä jatkuvasti kasvattaa, ei se kuitenkaan ole missään nimessä sivujesi tärkein asia. Yritykselle ja yhteisölle on tärkeää saada kävijät sekä fanit kiinnostumaan heistä, ja ainoa tapa saavuttaa tämä on aktivoimalla sivujen tykkääjät. Kahden tuhannen tykkääjän Facebook-sivu on kuitenkin aivan turha jos yksikään tykkääjistä ei ikinä käy kyseisellä sivulla.

Mitä siis tarkoittaa ”tykkääjien aktivoiminen”? Yksinkertaisuudessaan se tarkoittaa sitä, että yritämme saada kävijät kommentoimaan, jakamaan ja tykkäämään sivupäivityksistä, sekä klikkaamaan jaetuista linkeistä. Aina on hyödyllisempää hallita pientä mutta innokasta ja aktiivista yhteisöä, kuin suurta epäaktiivista.

Jos yrityksesi tavoitteena on kasvattaa myyntiä, parantaa asiakaspalvelua, hankkia liidejä[?] tai rakentaa brändiä, kannattaa pyrkiä aktivoimaan käyttäjiä ja reagoimaan heidän pyyntöihin. Näiden neljän tavan käyttäminen on hyvä alku aktiivisen yhteisön luomiseksi.

Julkaistu: 2.4.2014 - Kirjoittaja: Ville Virta

Sosiaalisen Median trendit 2014, numero 1: Mobiili

Sosiaalisen median trendit on lyhyt infograafisarja tämän vuoden Sosiaalisen Median trendeistä.

SomeTrends